Vacature

Medior projectmanager
participatieprocessen

Werk je graag mee aan daadkrachtige participatie rondom complex maatschappelijke opgaven, ben je op je plek in de dynamiek van een adviesbureau en heb je ervaring als projectleider? Dan ben jij wellicht onze nieuwste aanwinst!

Jouw rol

Als projectmanager participatieprocessen werk je aan meerdere opdrachten voor verschillende opdrachtgevers. Dit zijn uiteenlopende projecten van een gebiedsontwikkeling tot beleidsvorming bij gemeenten. Bij deze projecten ben je betrokken van begin tot het eind, van de acquisitie tot projectevaluatie. Door je snelle schakelen tussen strategisch, tactisch en uitvoerend niveau is het bewaken van de participatieprocessen voor jou geen probleem. 

Tijdens participatieactiviteiten vervul je de rol van gespreksleider en communiceer je effectief met verschillende soorten stakeholders. 

Daarnaast zet je je in voor Bureau Stroom. Samen met collega’s identificeer je kansen en onderzoek je hoe deze het beste benut kunnen worden: van acquisitiekansen tot het optimaliseren van bedrijfsprocessen.

Competenties: projectmanagement, doortastend, nieuwsgierig, gespreksleider, analytisch.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in de rol van projectleider of adviseur, het liefst bij een gemeente.
  • Een (academische) opleiding, in de richting van ruimtelijke ordening, bestuurskunde, sociale geografie, politicologie of iets soortgelijks is een pre.
  • Je hebt ervaring met het opzetten en uitrollen van participatie en/of omgevingsprocessen.
  • Je legt makkelijk relaties en hebt de nodige politiek en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je bent in staat om een relevant netwerk binnen overheden en vastgoedpartijen op te bouwen ten behoeve voor acquisitie.
  • Je beschikt over analytisch vermogen, overtuigingskracht en kunt denken in processen.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als in gespreksvaardigheden.
  • Commercieel inzicht om kansen te identificeren en benutten is een pre.

Wat we bieden

  • De dynamiek van een klein adviesbureau en werken voor een diversiteit aan grote opdrachtgevers door het hele land.
  • Een hecht en bevlogen team van professionals met verschillende achtergronden, van sociale geografie tot communicatiewetenschappen.
  • Meedenken over de koers en ontwikkeling van Bureau Stroom, naast je werk in het binnenhalen van en werken aan externe opdrachten.
  • Goede primaire en secundaire arbeidvoorwaarden. Denk aan een marktconform salaris (bel voor een range), 25 vakantiedagen o.b.v. 40 uur en vakantiegeld.
  • Werken op ons mooie kantoor op het terrein van de Vasim in Nijmegen. Met de mogelijkheid om zo af en toe een dag thuis te werken.
  • Een baan voor +- 32 uur. Het precieze aantal uur bepalen we in overleg.

Over Bureau Stroom

Bureau Stroom staat bekend om haar daadkrachtige participatie en haar bijdrage aan het versterken van plannen rondom ruimtelijke en sociaaleconomische opgaven. Wij gaan voor maatwerk en kwaliteit vanuit onze expertisen: ‘participatie en omgevingsmanagement’, ‘onderzoek en analyse’, ‘communicatie en participatie’ en ‘interactieve beleidsvorming’. Zo sluit onze aanpak aan op elke unieke vraag. Wij doen de goede dingen goed.  

Professionele ontwikkeling en plezier in ons werk vinden we belangrijk. Daarom is er zowel ruimte om te groeien binnen je functie, als om verder te ontdekken wat bij jou als professional past. We besluiten als team welke opdrachten we aannemen en welke niet. Zo combineer je bij ons de voordelen van werken bij een klein bureau met meedraaien in grote en uitdagende projecten.

Solliciteren

Communicatie en educatie

Is deze functie echt iets voor jou? Leuk, wij maken graag nader kennis met je. Solliciteer door je CV en motivatiebrief te sturen naar info@bureaustroom.nl. Solliciteren kan tot 28 april 2024. De eerste gesprekken vinden plaats op dinsdag 30 april. Mogelijk vindt er later in week 18 een tweede gespreksronde plaats.

Heb je nog vragen?

Wil je meer informatie over de functie of het werk van Bureau Stroom. Neem dan contact op met Jos IJkhout via 06-507 477 50 of info@bureaustroom.nl.