We vertaalden de wensen van de opdrachtgever in een onderzoeksmethode en een op maat gemaakte vragenlijst. Een belangrijke wens was om ook locatie-specifieke zorgen en aandachtspunten in het onderzoek op te halen. Hiervoor ontwikkelden we een interactieve kaart, waarop stakeholders zelf opmerkingen kunnen plaatsen. De online vragenlijst en de kaart ontsloten we beide via één website.
Bewoners en ondernemers in het gebied ontvingen een persoonlijke uitnodiging om mee te doen aan het onderzoek. Naast de kwantitatieve vragenlijst en de interactieve kaart organiseren we ook een multistakeholder dialoogsessie met een zo divers mogelijke groep. Het persoonlijke gesprek en de interactie tussen deelnemers zorgen voor een verdieping van de vragenlijst. Dat maakt duiding van de onderzoeksresultaten eenvoudiger.
Met deze drie verschillende methoden om informatie op te halen bereikten we een zo divers mogelijke groep en vormden een zo compleet mogelijk beeld van de beleving van het gebied. Omdat we vroegtijdig met bewoners in dialoog gingen, fungeerde het onderzoek ook als een springplank naar de volgende projectfase. Het vergemakkelijkt de communicatie en participatie.
Website ontwikkeld door Pittig Bakkie – Online Marketing